Spletni iskalniki so neprecenljivo orodje za uporabo svetovnega spleta. Na ta način namreč iščemo informacije in dostopamo do uporabnih spletnih strani, za katere morda prej niti nismo vedeli. Nič čudnega torej, da prav spletne iskalnike uporabljamo tudi za iskanje ponudbe, za nakupovanje in za druge namene, na katere smo posebej pozorni, če se ukvarjamo s poslovanjem preko spleta.

 Potencial spletnih iskalnikov bodo želeli izkoristiti tisti, ki skušajo ponudbo svojega podjetja približati širnemu spletnemu občinstvu – za to poskrbi SEO oziroma spletna optimizacija.

Cilj optimizacije za spletne iskalnike je ta, da se spletna stran podjetja uvrsti čim višje med rezultati spletnih iskanj, s tem pa podjetje dobi na svojo stran več prometa, kar posledično pomeni več zaslužka. Potencial je tu ogromen, saj preko spleta informacije išče praktično vsak kupec, še posebej pred večjimi nakupi in obsežnejšimi projekti. Ravno zato je SEO naravnost kritičen, a pomembno je, da se opravi tako, kot je treba. Gre namreč za veliko bolj zahtevno in kompleksno delo, kot bi si morda sprva mislili.

SEO ni enostaven postopek, opraviti je treba veliko raznovrstnega dela

SEO vključuje vrsto pomembnih aspektov

Sodobni spletni iskalniki so izredno kompleksno zasnovani. Ob prikazu spletnih strani v rezultatih iskanja upoštevajo neštete dejavnike, na podlagi katerih se pripravi razpored. Če se želimo zavihteti na vodilna mesta med rezultati, moramo svojo stran prilagoditi tem kriterijem.

Problem je v tem, da teh kriterijev nihče točno ne pozna, prav tako ne poznamo teže posameznih zahtev. Seveda pa lahko spletni mojstri pripravijo pravo strategijo za optimizacijo strani, ki bo postala bolj zanimiva tudi za iskalnike, a za uspeh na tem področju je treba imeti veliko znanja in izkušenj. Prav tako ima SEO več aspektov, kar zahteva spretnosti na različnih področjih.

Morda bi si mislili, da ima optimizacija veliko opraviti z izdelavo spletne strani. Vsekakor tudi to, kako je spletna stran narejena, vpliva na uvrstitev v iskalnikih. Že v izhodišču je treba skrbeti za to, da je spletišče dobro pripravljeno in učinkovito deluje, predvsem pa da je vsebina ustrezno prikazana, da jo iskalniki in iskalci lahko najdejo. To je tako imenovana tehnična optimizacija, ki je vezana predvsem na izdelavo spletne strani.

Drugi aspekt pa je optimizacija zunaj samega spletišča. Da bi spletni iskalniki stran uvrstili visoko med svojimi rezultati, morajo ugotoviti, da gre za ugledno in priljubljeno stran, ki dejansko ponuja dobro vsebino. To iskalniki presodijo glede na število in kvaliteto povezav, ki jih ima spletna stran z drugih strani. 

Tako imenovana off-site optimizacija zato zahteva še ogromno dela, ki ga na samem spletišču ne bomo opazili. SEO je dolgotrajen in kompleksen proces, pri katerem moramo misliti na neštete detajle, če želimo pričakovati dobre rezultate.

Off-site SEO v praksi

V praksi namenjamo pri optimizaciji na dolgi rok največ časa in truda off-site opravilom. Seveda se najprej opravijo vsi opravki na sami spletni strani, a za to je čas že ob izdelavi strani, sproti potem ni tako veliko dela. 

Off-site SEO pa se nikoli ne konča, saj konkurenca vedno dela na tem, da bi nas spravila s prvih mest v iskalnikih, če smo se tja že zavihteli. Zato se opravlja veliko dela, predvsem zbiranje povezav s sorodnih spletnih mest. Iskalniki so postali zelo pametni in ne upoštevajo več samo povezav, temveč tudi vsebino, ki povezave spremlja. Prepričati se moramo, da imamo povezave na uglednih spletnih mestih, ki imajo relevantno vsebino. 

SEO prinaša učinke na dolgi rok, redno moramo skrbeti predvsem za off-site optimizacijo

V praksi torej pripravljamo vsebine, ki jih lahko objavljamo na drugih spletnih straneh skupaj z našimi povezavami. Pogosto je prav to na dolgi rok najbolj opazno delo pri spletni optimizaciji, saj je treba stalno pripravljati nove vsebine. Kvalitetne vsebine s povezavami na domačo stran so za SEO ključni mehanizem, ki vzdržuje dobre pozicije spletne strani.

Ne pozabimo na on-site SEO

Ob vsem tem seveda tudi na dolgi rok ne smemo pozabiti na tehnično optimizacijo samega spletišča. V izhodišču poskrbimo za to, da je spletna stran kar se da elegantno izdelana. Da nima podvojenih strani, neurejenih povezav ali nepotrebne kode. 

Stran se mora hitro nalagati, ne sme imeti kakšnih napak, manjkajoče vsebine in podobno. Tu se SEO dotika še številnih drugih aspektov spletnega poslovanja, pomembno je recimo tudi to, kakšno domeno imamo in kje so locirani strežniki našega spletnega gostovanja.

Nadalje pa tehnična optimizacija spletišča pomeni tudi stalno vzdrževanje in nadgrajevanje. Občasno osvežimo grafično podobo spletnega mesta, dodamo kakšne funkcionalnosti ali pa pripravimo nove rešitve, s katerimi spletna stran še bolje deluje. Vse to so lahko faktorji, ki koristijo spletni optimizaciji, zato se on-site SEO ne sme zanemarjati. 

Res je, da pri enostavnih statičnih spletnih straneh s tem na dolgi rok ne bo veliko dela, je pa lahko povsem drugače na večjih spletnih straneh in spletnih trgovinah, ki zahtevajo bistveno več vzdrževanja.

Če želimo na spletu uspeti, moramo redno skrbeti za vzdrževanje in za SEO. Le tako bomo lahko uspešno poslovali navkljub vsej konkurenci, ki nam na vsakem koraku diha za ovratnik.

Kategorije: Splošno