Povsem jasno je, da sodobna motorna vozila niso posebej prijazna do okolja, vplivajo pa tudi na zdravje ljudi in drugih živali. Ravno zato se vedno bolj poudarja tudi naloga zadrževanja škodljivih izpustov in drugih stranskih produktov, ki nastajajo pri izgorevanju goriva v motorjih vozil. Sodobni avtomobili se precej dobro odrežejo pri tej nalogi, a vseeno ne morejo povsem nevtralizirati teh snovi.

Zelo problematični so izpusti dizelskih vozil. V izpušnem sistemu takšnih vozil je nujno uporabiti filter trdih delcev, ki zaustavlja trdne produkte, ki nastajajo pri nepopolnem izgorevanju dizelskega goriva. To so delci, ki so zelo škodljivi za dihala in nasploh neprijazna do okolja. Zadržuje jih DPF filter, ki ima ravno to nalogo, da filtrira izpuhe in ujame trdne delce. S tem je DPF filter sicer dovzeten za nabiranje saj in večjih trdnih delcev, zato se lahko zamaši in ovira učinkovit prehod izpušnih plinov, s tem pa lahko vpliva na delovanje avtomobila. Škodljivi stranski produkti delovanja avtomobilskega motorja torej ne vplivajo le na zdravje ljudi in okolja, temveč tudi na delovanje avtomobila. Problem je seveda v tem, da se filter trdih delcev zamaši, izpušni plini ne morejo učinkovito prehajati skozenj, začnejo se segrevati in pritiskati na motor, ki ne more več učinkovito delovati in uspešno odvajati izpušnih plinov. V takšnem primeru je treba filter trdih delcev zamenjati oziroma očistiti, včasih pa se DPF filter enostavno odstrani ali nadomesti s takšnimi, ki ima večjo prepustnost – to seveda pomeni, da bo v okolje uhajalo več škodljivih snovi.

Dizelski motorji seveda niso edini krivec za onesnaževanje okolja s škodljivimi stranskimi produkti delovanja avtomobilskega motorja. Tudi druga goriva pri izgorevanju za seboj pustijo škodljive pline, ki jih je treba prav tako filtrirati. Sodobni izpušni sistemi so opremljeni s filtri in katalizatorjem, tako da obremenitev okolja nekoliko zmanjšajo, a ne povsem.

Kategorije: Splošno